poniedziałek, 17 września 2012

Sernik w cieście cytrynowym


Pożyczyłam od Madzi stare pisemka kulinarne:) Pamiętacie Babeczkę? Rok 1998:) Ale czasy:)
Zrobiłam sernik w cieście:)

Składniki:

Ciasto:
  • 3 szklanki mąki
  • 1 szklanka cukru pudru
  • 3 żółtka
  • 1/2 szklanki kwaśnej śmietany
  • 1/2 cytryny i skórka z cytryny 
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Wykonanie: 
Margarynę ucieramy mikserem do białości. Dodajemy cukier puder przesiany oraz żółtka i dokładnie ucieramy. Następnie dodajemy na przemian trochę przesianej mąki, proszek do pieczenie i po trochę śmietany. Wszystko razem dokładnie ucieramy na gładką masę. Pod koniec dodajemy sok i skórkę z cytryny. Dzielimy ciasto na 2 części na małej blaszce- bo z tego przepisu na większej trochę braknie ciasta. 
Jedną wykładamy na dużą blachę posmarowaną tłuszczem i posypaną bułką tartą, albo na papierze do pieczenia. Na to wykładamy masę serową i przykrywamy drugą częścią ciasta. Ja proponuję do drugiej części dać nieco więcej mąki i rozwałkować.i delikatnie położyć na wierzchu. Pieczemy 1 godzinę w temp. 200 stopni C.



Masa serowa

  • 1 kg sera
  • 25 dkg cukru pudru
  • 5 jaj
  • 1/2 kostki masła
  • 1 budyń waniliowy
  • olejek cytrynowy
  • rodzynki- ja nie dałam:)

Wykonanie:
Masło ucieramy mikserem do białości. Dodajemy zmielony ser i nadal ucierając dodajemy żółtka i stopniowo cukier. Gdy masa będzie jednolita, dodajemy budyń suchy, olejek cytrynowy, sparzone rodzynki. Ucieramy aż konsystencja będzie gładka jak krem. Białka ubijamy na sztywną pianę i przy pomocy łyżki delikatnie mieszając łączymy ją z masą serową.



Zrobiłam błąd i otworzyłam piekarnik w trakcie pieczenia, bo zegar mi coś szwankował.. i chciałam sprawdzić i klops.. ciasto zrobiło się zakalcowate. A może za krótko jednak piekłam. No i ciasto nieco trudne do rozprowadzenia, może warto jednak dodać mąki więcej?  No cóż.. nie zawsze wychodzi:/
ale smak fajny:) więc jak ktoś robi na innej podeszwie:) sernik, to ta masa jest bardzo dobra:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przyciski Listonic

Social Networks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...