środa, 21 sierpnia 2013

Jak zrobić mleko sojowe?


To co widzicie na zdjęciu to domowe mleko sojowe. Bardzo proste w przygotowaniu i tanie. Z 200 gram soi wyszło 1,5l mleka, ser tofu w tej miseczce i została pulpa (okara) na kotlety... oraz serwatka np. do kąpieli albo przemycia twarzy... albo wypicia, o ile ktoś lubi. 

A wszystko to kosztowało niecałe 2 zł.
Niewiarygodne? Też tak myślę...

Składniki:
  • 200 gram soi
  • ok. 2 l wody
  • 3 szklanki wody do podlewania
  • 1,5 szklanki wody do blendera
  • cukier waniliowy
  • szczypta cardamonu (opcjonalnie - mi smakuje)
  • kilka łyżek miodu 

Wykonanie:
Ja zrobiłam tak... Najpierw namoczyłam na dobę soję. Powiększyła się dwukrotnie. Dwa razy przelałam wodą od nowa, aby nie zalęgły się jakieś bakterie. Potem zmieliłam z wodą soję w blenderze (można dać tak na oko wody aby była konsystencja śmietany gęstej, albo żeby łyżka nie stała). Kolejny krok to zagotowałam 2 l wody ( może 2,5- na oko w zasadzie). Do wrzącej wody dolałam naszą masę sojową. W końcu zagotowałam mleko podlewając 3 razy szklanką zimnej wody z kranu, gdy piana się podnosiła. Wyłączyłam i przelałam przez sito z bardzo małymi dziurkami. (albo można przez gazę lub pieluchę tetrową- nową).
W zasadzie to tyle doprawiłam do smaku. Mleka wyszło mi z 4 litry, część odlałam do dzbanka (na zdjeciu) a z reszty zrobiłam TOFU.






Wiecie, to ze sklepu jest strasznie przesłodzone.. a tu regulujecie sobie smak. Wbrew pozorom nawet niezły napój, bo mleko raczej kojarzy mi się z brakiem cukru:) 


4 komentarze:

  1. napisz proszę jak tofu zrobiłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. jak długo to mleko może postać w lodówce?

    OdpowiedzUsuń
  3. Sorki, rzadko zagladałam, byłam poza domem. A więc tak tofu robiłam tak: http://edupelzaki.blogspot.com/2013/08/jak-zrobic-tofu.html
    a mleko ze 3 dni postoi na pewno. Potem można je ewentualnie wykorzystać jako maseczkę na ciało na popękane ręce czy stopy:)

    OdpowiedzUsuń

Przyciski Listonic

Social Networks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...