wtorek, 27 sierpnia 2013

Sok z buraków leczy nowotwory złośliwe


Przejrzałam dziś sporo stron na temat właściwości buraka i przyznam, że jestem pod wrażeniem. Jeśli ktoś z Was słucha jeszcze organizmu, to może odczuwał nieraz, że ma na coś konkretnego ochotę. Ja tak miałam ostatnio w ciąży. Okazało się, że jak tylko pojawiła się moja fasolka:), to ja jak pod hipnozą sięgnęłam za  kompot z wiśni i właśnie buraki. Piłam inaczej niż wyciśnięty, bo w zasadzie robiłam chłodnik z ogórka kiszonego, boćwiny i cebuli, zalane gorącym kubkiem - barszczem czerwonym. Okazywało się, że organizm potrzebuje kwasu foliowego... Z pewnością nie tylko, ale jednak:)

Dziś pomyślałam, że mam ochotę na soki. Więc zrobiłam dwa. Czysty z buraków (swoich nie pryskanych) i z marchwi z kalarepą i pietruszką. Przyznam, że chyba wolę z marchwi sam.  Trochę kalarepka dała ostrości..

Ale wypiłam najpierw trochę z buraka. Dobre pół szklanki.. To na zdjęciu to już po wypiciu:) NO i ... niestety poszło w WC. Poczytałam, stałam się mądrzejsza i wyczytałam, że

"należy odczekać od 1-2 h od wyciśnięcia soku z jego wypiciem... bo może powodować wymioty, mdłości".

No cóż... trudno, ileś tam zostało... potem piłam już małymi łyczkami i było OK.


A na co jest sok z buraków?

Właściwości buraków są spore od zapobiegania anemii po wspomaganie leczenia nowotworów złośliwych. Już w 1950 roku doktor Ferenczi zaobserwował  że buraki mają wpływ na hamowanie choroby nowotworowej. Obserwacje te potwierdzono w wielu innych badaniach.

"Czerwony kolor buraków pochodzi od antocyjanu, 
działającego leczniczo na nowotwory złośliwe."[1]

Sok z buraków:
  • działa przeciwbakteryjnie, 
  • działa przeciwnowotworowo, 
  • poprawia humor - i to prawie natychmiastowo- sprawdziłam (kwas foliowy pobudza dwa hormony- serotoninę i noradrenalinę. Ta druga uszczęśliwia),
  • wspomaga leczenie białaczki,
  • uzupełnia niedobory folianów występujące u kobiet w ciąży, alkoholików, dojrzewającej młodzieży, osób w podeszłym wieku,
  • naturalny środek krwiotwórczy- zapobiega anemii,
  • pobudza apetyt,
  • w medycynie naturalnej jako środek na nerwicę, grypę, gruźlicę, niektóre nowotwory, zapaleniu wątroby i nerwów, oraz niedoborach mikroelementów,
  • odkwasza i ułatwia trawienie,
  • badania potwierdzają większą wytrzymałość i mniejsze męczenie się podczas ćwiczeń po piciu soku z buraków,
  • oczyszcza krew,
  • pomaga w wydaleniu kwasu moczowego z organizmu,
  • pobudza krążenie,
  • pomaga przy złej przemianie materii,
  • oczyszcza jelita, wątrobę, nerki,
  • poprawia krążenie, dzięki dużej zawartości magnezu i potasu reguluje ciśnienie i jest skuteczny w leczeniu chorób układu krążenia (sprawdzę - mam na kim),

Zawiera dużo witamin (C. PP, i mikroelementów, w tym żelazo, magnez, wapń, potas i sód. 
Można jego sok pić na surowo, jeść po kawałku. Surowy burak jest słodziutki. Można też zakisić jak ogórki. Niedługo zrobię i podam przepis. Oczywiście o ćwikle, czy buraczkach gotowanych nie trzeba nawet wspominać, przecież każdy z was na pewno takie jadł. 


Aby osiągnąć pożądany efekt przeciwnowotworowy, pacjent musi wypić codziennie sok z 1 kilograma świeżych buraków. Jest to 700-750 ml świeżego soku. Ten sok podzielony na trzy porcje należy pić przed jedzeniem. Aby wywołać pożądany skutek należy pić sok z buraka stale przez 2-3 miesiące w roku [1].

Buraki więc to samo zdrowie w każdej postaci. A najlepiej wyciskać je poprzez rozdrabniarkę a następnie prasę. Niestety- w domu sokowirówka... Ale lepsze to niż nic:) 




2 komentarze:

Przyciski Listonic

Social Networks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...