niedziela, 16 września 2012

Focaccia - włoski płaski chleb



Focaccia to najlepszy chleb jaki jadłam w północnej części Włoch. Znam ją pod nazwą skiaczata. Przepis jaki znalazłam nie oddaje niestety tego smaku. Postaram się zdobyć dobry przepis, a póki co zrobiłam tak:


Składniki:

  • 1 kg mąki (najlepiej tortowej lub specjalnej na pizzę)
  • 2 saszetki suchych drożdży
  • 4 łyżeczki miałkiej soli
  • szczypta cukru
  • 1/2 litra letniej wody
  • 6 łyżek oliwy z oliwek
  • gruba sól do posypania
Wykonanie
Mąkę lekko podgrzewam i mieszam z drożdżami, solą i cukrem. Dolewam wodę i 5 łyżek oliwy, dokładnie mieszamy. Ciasto wyrabiam przez 5 minut, aż będzie gładkie i lśniące, a następnie przekładam do miski, przykrywam czystą ściereczką i odstawiam w ciepłe miejsce na godzinę. Po tym czasie rozwałkowuję je na dwa placki grubości 1-2 cm i kładę na blaszce posmarowanej oliwą. Wierzch ciasta naciskam palcami, robiąc wgłębienia, smaruję oliwą i posypuję grubą solą. Tym razem zrobiłam grubsze jedno, ale lepiej zrobić dwa i więcej dać wgłębień.
Pieczemy 30 min w 200°C, aż będzie złociste i chrupiące.






Jak dla mnie za drożdżowe to ciasto:) ale innym smakuje.

2 komentarze:

Przyciski Listonic

Social Networks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...