czwartek, 13 września 2012

Tortilla



Zrobiłam dziś kebaby :) ale brakło mi tortilli. Postanowiłam zrobić z przepisu internetowego. W smaku wyszła nieco inna, wygląd prawie ten sam.

Składniki:

  • 2 szklanki mąki tortowej
  • 1 łyżeczka soli
  • 3 łyżki smalcu
  • 2/3 gorącej wody

Zamiast smalcu, można dać oleju ok 1/3 szklanki. Spróbuję następnym razem:)

Przygotowanie:

Mąkę wymieszać z solą. Smalec roztopić w gorącej wodzie. Wodę z roztopionym smalcem stopniowo dodawać do mąki, mieszając ręką lub mieszadłem miksera. Połączyć składniki i uformować kulę z ciasta. Chwilkę powygniatać aby otrzymać miękkie w dotyku ciasto. Przykryć luźno folią i odstawić na 1 godzinę.



Ciasto podzielić na 6 równych części, uformować kulki w dłoniach i odstawić na minimum 10 minut, maksymalnie na 1 i 1/2 godziny (ja przykryłam kulki luźno ściereczką, aby nie obeschły).
Kolejno rozwałkowywać wałkiem ciasto na cieniutkie placki o średnicy około 18 cm. Placki układać na rozgrzanej, suchej patelni  bez tłuszczu. 

Po 30 sekundach smażenia, gdy tortilla wypełni się pęcherzami powietrza i pokryje się brązowymi plamkami, należy przewrócić ją na drugą stronę i smażyć przez kolejne 30 sekund. Tortilla napuszy się jeszcze bardziej i znów pokryje się brązowymi plamkami, tym razem z drugiej strony.

Aby łatwiej było zawijać tortillę z nadzieniem lub kroić ją na chipsy, usmażone tortille trzymam przez jakiś czas zawinięte w wilgotną ściereczkę. Można je też podgrzać.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przyciski Listonic

Social Networks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...