sobota, 8 września 2012

SPAGETTI PO BOLOŃSKU



Spagetii – mniam, każdy pewnie robił i jest na nie mnóstwo sposobów, ja w domu najczęściej robię po bolońsku, czyli z mięsem mielonym

Składniki
-        Makaron spagetii
-        0, 5 kg mięsa mielonego
-        2 – 3 ząbki czosnku
-        5 –6 pomidorów świeżych (lub pomidory z puszki)
-        Papryka słodka
-        Szczypta papryki ostrej
-        Ew. koncentrat pomidorowy
-        Bazylia
-        Natka pietruszki
-        Ser żółty
-        Sól, pieprz
Na patelni podsmażam drobno pokrojony czosnek, dodaję mielone mięso i smażę. Dzisiaj dodałam przyprawę PRYMAT do spagetii, którą dostałam do testowania. W osobnym garnku przygotowuję sos do spagetii, sparzone i obrane pomidory duszę w niewielkiej (naprawdę niewielkiej ilości wody), następnie rozdrabniam je blenderem, dodaję słodką paprykę około 1 łyżeczki, szczyptę papryki ostrej, świeżą posiekaną bazylię, sól i pieprz (można dodać też szczyptę oregano). Dzisiaj z racji tego, że testowałam przyprawę PRYMAT do pomidorów nie dodałam tych przypraw. I oprócz soli i odrobiny pieprzu przyprawa ta wystarczyła. Jeśli sos nie ma koloru, można dodać łyżeczkę koncentratu pomidorowego.
Tak przygotowany sos wlewam do mięsa, dodaję natkę pietruszki i gotuję jeszcze około 10 – 15 minut.
W tym samym czasie gotuje także makaron spagetii, ugotowany polewam gorącym sosem i posypuję startym żółtym serem.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przyciski Listonic

Social Networks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...