sobota, 22 września 2012

Chochotopots- czekoladowe kubki


Przepis zobaczyłam u Nigelli:) kiedyś w programie, ale dziś postanowiłam go zrealizować i się przekonać się czy jest tak pyszny, jak to zachwalała. I powiem Wam że jest:) oj.. niebo w gębie;)

Składniki:

  • 125 g masła lub masła roślinnego
  • 140 g czekolady (najlepiej gorzkiej)
  • 2 jajka
  • 120 g cukru
  • 2 łyżki mąki


Czas: ok. 25 minut
Ilość porcji: 4 kokilki 9 cm, poj. ok. 120 ml, ja zrobiłam w 3 różnych pojemnikach porcelanowych. Można w kubku:)

Wykonanie:
1. W rondelku podgrzewamy masło, dodajemy czekoladę czekamy, aż się rozpuści. Ja dodałam 1 łyżkę kakao i 3 łyżki mleka dodatkowo. Odstawiam by nieco przestygła.


 2. Ubijam białko z cukrem pudrem na gładką masę.


 3. Dodaję żółtka


4. Wlewamy czekoladę


5. Mieszamy mikserem na jednolitą masę


 6. Nakładam porcje do pojemników porcelanowych



Pieczemy krótko:) ok 13 min maksymalnie. Im mniejszy pojemnik tym skracamy czas. Patrzymy czy wierzch już zrobił się jak babeczka. Sprawdzamy środek czy ma masę płynną. Jak tak, gotowe:)


4 komentarze:

Przyciski Listonic

Social Networks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...