czwartek, 23 sierpnia 2012

Tarta z malinami


Tarta ostatnio zrobiła się bardzo modna, dlatego też chciałam ją spróbować. Przepis na tartę z malinami znalazłam na blogu „Kuchnia Izabelii” i postanowiłam, że to właśnie z niego skorzystam. Ponieważ jeszcze nie dorobiłam się prawdziwej formy do tarty, zrobiłam ją w zwykłej małej tortownicy, ale na pewno niedługo zakupię odpowiednią, gdyż tarta bardzo mi posmakowała. Nie ma przy niej zbyt wiele pracy, jest do tego tania i można ją robić z różnymi owocami, które akurat są dostępne, a i nie tylko z owocami.

Składniki na ciasto:

  • 25 dag mąki,
  • 12 dag zimnego masła,
  • 2 łyżki cukru,
  • żółtko
  • trzy łyżki zimnej wody,
  • szczypta soli.

Wszystkie składniki szybko zagnieść, powstałą kulę włożyć do lodówki na około półgodziny, potem rozgrzać piekarnik do mniej więcej 200 stopni. Ciasto rozwałkować lub po prostu ułożyć na formie. Po upieczeniu dokładnie ostudzić.

Składniki na krem

  •  opakowanie serka mascarpone
  • cukier wanilinowy
  • łyżka cukru
Serek z cukrem utrzeć tak, aby cukier nie „skrzypiał w zębach” i takim kremem smarujemy wystudzone ciasto, na wierzchu układamy maliny.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przyciski Listonic

Social Networks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...