czwartek, 23 sierpnia 2012

SAŁATKA Z ZIELONYCH POMIDORÓW


Już późno, ale przypomniałam sobie, że Ania – twórczyni bloga, dała mi przepis na sałatkę z zielonych pomidorów. Przyznaję szczerze, że ja nigdy jej nie robiłam, ale pamiętam jej smak z dzieciństwa, ponieważ moja mama często serwowała ją do obiadów i bardzo mi smakowała. Mam nadzieję, że zdążę ją jeszcze zrobić w tym sezonie, a to przepis Ani:

Składniki:

  •  5 kg pomidorów,
  • 0,5l octu, 2 szkl. oleju,
  • ok 10 łyżek soli (do smaku),
  • 10 łyżek cukru (do smaku),
  •  1 kg cebuli,
  • 1 kg marchwi,
  •  liść laurowy, pieprz ziarnisty, 
  • ziele angielskie
Poszatkowane pomidory posolić i odczekać aż puszczą sok. Następnie dodać olej, ocet, marchewkę i cebulę. Tak przygotowaną sałatkę zostawić na noc. Następnego dnia napełniać czyste słoiki, na wierzch dodać przyprawy, zakręcić słoiki i pasteryzować 10 min.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przyciski Listonic

Social Networks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...