środa, 1 sierpnia 2012

Pomidorowa na kościach




Przy okazji ogórków wzięłam się za obiad. Z racji, że gorąco i nie chce mi się za długo stać w kuchni dziś klasyczna pomidorówka. Klasyczna pomidorówka to pojęcie względne, gdyż tylu ilu ludzi ją gotuje tyle jest pomysłów na nią. Na pewno, każdy ją lubi a dzieci w szczególności.
Zupę pomidorową gotuję zazwyczaj na dwa sposoby, albo na niedzielnym rosole, albo tak jak najbardziej lubię na kościach schabowych. Podaję przepis na tę drugą i czekam oczywiście na inne propozycje jej podania, na pewno skorzystam i wypróbuję.
Moja rodzina składa się z męża, moich dwóch dorosłych synów i 12 – letniej córki, więc garnek do gotowania zupy ma około 4 litrów.

Składniki:

  • Ok. 0, 5 kg kości schabowych
  • 2 – 3 marchewki
  • 1 pietruszka
  • Kawałek selera
  • Por
  • 2 – 3 gałązki lubczyku
  • Słoiczek przecieru pomidorowego (na taką ilość zupy jak ja gotuję daję słoiczek 200 g)
  • Łyżka masła
  • Sól, pieprz, ewentualnie vegeta
  • Mąka
  • Śmietana
  • Bazylia do dekoracji, zielona pietruszka do dekoracji

Najpierw zagotowuję wodę z kością i wybieram tzw. szumowiny, potem dodaję kolejno warzywa i gotuję około 30 minut, aż warzywa będę miękkie, następnie dodaję przecier pomidorowy i łyżkę masła, dodaję przyprawy, po około 10 – 15 minutach gotowania zagęszczam zupę mąką, gotuję kolejne 10 minut i doprawiam śmietaną, zupa w zasadzie gotowa. W międzyczasie gotuję makaron, oczywiście - jaki kto lubi, ja i moja rodzinka preferujemy nitki. Na miski nakładam makaron, nalewam gorącą zupę i dekoruję drobno pociętą zieloną pietruszką i listkiem bazylii.

           Smacznego, Magda


Moje propozycje:
-        Przecier pomidorowy można podsmażyć ma maśle, wtedy zupa jest jeszcze bardziej esencjonalna.
-        Aby mąka się nie zwarzyła, mieszam ją dokładnie w niewielkiej ilości ziemnej wody, i dodaję trochę gotującej się zupy, po wymieszaniu całość wlewam do garnka z zupą, tak samo postępuję potem ze śmietaną – wtedy nigdy mi się nie zwarzy.
Zupa pomidorowa 

Na zdjęciu wyszła dość blado, ale to już wina aparatu, czas na nowy J
Komentujcie, krytykujcie, podajcie własne przepisy

Print Friendly and PDF

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przyciski Listonic

Social Networks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...