piątek, 17 sierpnia 2012

Koreczki, śledzie, sery


Dokładnie 14 sierpnia mój mąż kończył 40 lat J z tej też okazji konieczne było przygotowanie jakiegoś poczęstunku oraz zaproszenie gości. Zawsze mam wtedy problem z tym, co podać, żeby trafić w gusta każdego. Po głębszych przemyśleniach doszłam do wniosku, że zrobię między innymi koreczki.
Koreczki
Do zrobienia koreczków konieczne są wykałaczki J a na nie nabić można wszystko, co kto lubi. Ja do swoich wykorzystałam:
-                       Ser żółty,
-                       Kabanosy drobiowe
-                       Oliwki nadziewane papryką



Na zdjęciu widać również śledzie. To chyba najprostsza z form podania śledzi, ale mnie smakuje bardzo i sprawdza się na takich imprezach znakomicie, przepis dostałam od mojej koleżanki a są to po prostu śledzie w oleju.
Śledzie w oleju
Składniki:
-        0, 5 matiasów
-        3 – 4 cebule
-        0, 5 l oleju
-         Słoik litrowy
Pierwszą rzeczą, jaką robię to zamaczam śledzie, co najmniej 1 w ziemnej wodzie, aby nie były tak bardzo słone. Po wyjęciu jeszcze raz je płukam. Obieram cebulę, kroję ją na półtalarki, śledzie kroję na kawałki (prostokąty) i układam warstwami w słoiku. Warstwa śledzi, cebula, zalewam olejem i tak do końca. Słoik zakręcam i wkładam do lodówki. Śledzie najlepsze są na 2 -3 dzień.
Deska serów

Przygotowałam również „deskę serów”. Tutaj panuje całkowita dowolność w wyborze serów i dekoracji. Ja wybrałam ser kozi, camemberta, plasterki sera salami z papryką lub ziołami, zwykły sera gouda, serowe warkoczyki oraz ser mimolette. Jako ozdobę wybrałam zielone winogrona, całość podałam na desce a obok do tego zaserwowałam żurawinę. 


Były również podane dwie sałatki, Boeuf Stroganow, pieczony boczek, wędliny i przepyszny tort w wykonaniu mojej bratowej. Namówię ją koniecznie aby podała na niego przepis.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przyciski Listonic

Social Networks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...