wtorek, 20 sierpnia 2013

Kotlety brokułowo- kalafiorowe z fetą


Znalazłam na necie super przepis, nieco go zmodyfikowałam, do produktów które miałam. Wyszły całkiem smaczne:) Chociaż mój mąż niestety woli mięso...

Składniki:

  • brokuł
  • pół kalafiora małego
  • pół szklanki płatków jęczmiennych/ owsianych
  • bułka tarta do obtoczenia
  • sól
  • pieprz
  • olej do smażenia (rzepakowy)
  • 50 g fety
  • ząbek czosnku
  • 1-2 łyżki słonecznika łuskanego


Wykonanie:
Ugotować kalafior i brokuły razem. Rozgnieść widelcem, dodać połowę suchych płatków, a drugą część zalać wcześniej wrzątkiem (ja zimną wodą) czekając aż spęcznieje. Odcedzamy i dodajemy do masy. Następnie dodajemy rozgniecioną fetę, słonecznik i rozgnieciony ząbek czosnku. Mieszamy i dodajemy przyprawy do smaku. Wreszcie obtaczamy kulki w bułce i smażymy na dość dużym ogniu by się lekko przyrumieniły i nie rozłaziły.




Smacznego! Napiszcie czy wam smakowały albo swoje wersje.

5 komentarzy:

  1. Pyszne i zdrowe ;) Pozdrawiam, gingerbreath.blox.pl

    OdpowiedzUsuń
  2. ...a jajka nie dodajesz ,bo jest ser -tak ??? Czy on wystarczajaco scala kotlety ???
    Ale przepis wspanialy ,wszystkie skladniki ktore bardzo, bardzo lubie,a szczegolnie slonecznik ostanio mam na jego punkcie kompletnego "swira"..dodaje do wszystkiego, jakbym mogla to dodala bym go do rosolu.pozdraiwm

    OdpowiedzUsuń
  3. nie dodaję jajka:) bo brokuły i tak scalają się jak są mokre:) więc nie ma potrzeby

    OdpowiedzUsuń

Przyciski Listonic

Social Networks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...