niedziela, 28 kwietnia 2013

Lody truskawkowe a'la GRYCAN



Szukałam dobrego przepisu na lody. Wiecie, że znalazłam na blogu: Co w kuchni pachnie. Dlatego pozwoliłam sobie lekko zmodyfikować przepis i przedstawić tu:

Składniki:

  • 2 jaja
  • 8-9 dkg cukru (pierwotnie 10 dkg ale dla mnie za dużo)
  • 330 ml śmietany 30% - kubełek z Biedronki
  • truskawki (ilość dowolna, ale wystarczy z 10 sztuk)
  • 1 łyżka ciepłej wody
Wykonanie:
  1. Jajka sparzyć wrzątkiem. 
  2. Przygotować sobie trzy pojemniki (miski). Przygotować pojemniczki na lody (umyć, wysuszyć). 
  3. Oddzielić żółtka od białek.
  4. Żółtka ubijać z połową cukru i łyżką ciepłej wody do uzyskania jednolitej masy. Wychodzi kogel mogel.
  5. Białka ubić z resztą cukru.
  6. Truskawki rozdrobnić jak do koktajlu.
  7. W trzecim pojemniku ubić śmietanę.
  8. Wszystkie składniki połączyć delikatnie. Ja dodałam truskawki najpierw do żółtek ubitych, a następnie dodo śmietany. Mieszałam je łyżką, nie robotem, by były puszyste.
  9. Mrozimy w pojemnikach.
SMACZNEGO:)






Jak widać, nie są one bardzo różowe, ale smak jest prawdziwie truskawkowy. Można dać więcej truskawek dla poprawy koloru.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przyciski Listonic

Social Networks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...