środa, 9 lipca 2014

"Barbie w cieście" - tort urodzinowy


Składniki
  • biszkopt w formie od babki
  • masa kremowa
  • dżem
  • masa plastyczna
  • lalka
Wykonanie:

Do wykonania lalkowego tortu potrzebna jest forma z dziurą (babkowa), w której pieczemy biszkopt (każdy wg własnego ulubionego przepisu. Jestem pewna, że każdy potrafi go zrobić.
Następnie tniemy go, żeby uzyskać kilka krążków.
Największa część będzie na samym dole. Każdą warstwę przekładamy masą (wg ulubionego  przepisu) ja pierwszy kapsel smaruję dżemem wiśniowym, kolejne masą zrobioną na budyni. Mieszam ją np. z kakao, lub z dżemem. Każda warstwa ma inny smak. Pamiętam również, żeby skropić czymś biszkopt, aby nie był suchy. Jeżeli tort jest dla dorosłych, to można go skropić alkoholem oraz kawą. A jeżeli tort jest przeznaczony dla dzieci, to można skrapiać słabą kawą oraz sokiem z cytryny. Gdy już wszystkie warstwy są przełożone, to wkładamy do środka lalkę i ją właściwie ustawiamy, żeby się nie chwiała. 
Następnie "stroimy" lalkę  masą plastyczną (można ją wykonać samodzielnie, ja zamówiłam gotową). To już najprzyjemniejsza  praca. Można popuścić wodze fantazji.
GOTOWE!
Teraz trzeba znaleźć śmiałka, który pokroi tę małą "piękność".
SMACZNEGO!
ps. Cukiernicy do wykonania takiego tortu używają specjalnej lalki (bez nóg, ze specjalnym szpikulcem). Mój tort był prezentem dla bratanicy i chciałam, żeby lalka również była prezentem. Dlatego zakupiłam prawdziwą lalę, którą rozebrałam przed włożeniem do ciasta. Małej Jubilatce ubranka oraz akcesoria dla lalki wręczyłam po zjedzeniu ciasta.

Przesłała pani Monika Skikiewicz. Dziękujemy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przyciski Listonic

Social Networks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...