wtorek, 3 września 2013

Pyszna pieczeń na kanapki


Przyznam, że znalazłam na YT fajną pieczeń do smarowania na chleb. Trochę ją zmodyfikowałam. Kupiłam produkty i wczoraj upiekłam. Niebo w gębie, po przeróbkach:)

Składniki:

  • 1 kg mięsa mielonego szynkowego
  • 0,5 kg sera żółtego
  • 1 łyżka soli
  • 1 łyżeczka papryki czerwonej
  • 1/2 łyżeczki pieprzu czarnego
  • 2 łyżki majeranku
  • 1 łyżeczka oregano
  • 2 jajka
  • 1,5 cebuli pokrojonej w kostkę
  • 7-8 łyżek kaszy manny 
  • 1,5 szklanki wody
  • 1 kostka rosołowa bez glutaminianu sody
  • 2-3 łyżeczki chrzanu
  • 2-3 łyżeczki musztardy
  • 1-2 łyżeczki przecieru pomidorowego
  • ząbek czosnku
  • 1 łyżeczka sproszkowanego czosnku lub soli czosnkowej
Wykonanie:
Mięso mielone przekładamy do dużej miski. Dodajemy wszystkie składniki, czyli surowe jajka, starty na tarce ser, cebulę pokrojoną w kostkę, przyprawy, czyli wszystko oprócz kaszy manny, kostki rosołowej i wody. 1,5 szklanki wody zagotować i dosypać kaszy manny oraz kostkę rosołową ew. vegetę. Mieszać do uzyskania średnio gęstej masy. Wystudzić i dodać do mięsa. Przyprawić do smaku. Na wierzchu można posmarować keczupem i posypać ziołami, ale jak widać mogą się lekko przypalić. Nie zmienia to faktu, że są pyszne.
Wychodzi z tych składników jedna długa na szerokość piekarnika i długości ok. 15cm blaszka. Moja ma wymiary: 14x40cm.


Oczywiście można taką pieczeń podać do obiadu, ale dobrze też smaruje się na kanapkach



1 komentarz:

Przyciski Listonic

Social Networks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...