EduPełzaki - serwis edukacyjno-informacyjny dla Dzieci i Rodziców

czwartek, 8 sierpnia 2013

Witamina B17- amigdalina



„Każdy powinien wiedzieć, że większość oficjalnych badań przeciw rakowi to wielkie oszustwa" 

– dr Linus Pauling (1901-1994), dwukrotny laureat Nagrody Nobla


    Nie wiem czemu znów nowotwory..., ale może warto napisać coś o amigdalinie, czyli witaminie B17. Nie chcę reklamować tu żadnych leków na bazie amigdaliny, jednak uważam, że coś w tym jest. Pamiętam jak byłam dzieckiem rodzice mówili mi, aby jeść pestki czy to jabłek, czy moreli... Oczywiście chodziło o serce pestek, taki mały orzeszek w środku łupiny, niezwykle gorzki, ale najwidoczniej potrzebny. 
    Ludzie odchodzą od natury, jedzą hamburgery, przetworzone produkty ... A ty ile jesz owoców i warzyw dziennie? A pestki jesz?
   Ale do rzeczy...


Witamina B17 według wikipedii:

"(z łac. amygdalum – migdał, z gr. αμυγδάλη – migdał) – organiczny związek chemiczny z grupy glikozydów (nitrylozyd) występujący w nasionach migdałowca zwyczajnego (Amygdalus communis), pigwy pospolitej (Cydonia oblonga), czeremchach (Padus) i niektórych drzew owocowych (np. moreli, wiśni, śliw, brzoskwiń). Występuje w pestkach tych owoców nadając im specyficzny gorzki smak i aromat. W organizmie rozkłada się na glukozę, aldehyd benzoesowy i cyjanowodór. 
Amigdalinę po raz pierwszy wyodrębnili z gorzkich migdałów w 1830 roku francuscy chemicy Pierre-Jean Robiquet i Antoine François Boutron-Charlard [1]. 
W medycynie alternatywnej jest określana jako witamina B17 i stosowana w leczeniu nowotworów. Jednak jej spożycie w większych ilościach może być szkodliwe [2]."


I rzekł Bóg: "Oto wam daję wszelką roślinę przynoszącą ziarno po całej ziemi i wszelkie drzewo, którego owoc ma w sobie nasienie: dla was będą one pokarmem".


  

Najwyższe stężenie "witaminy B17" można znaleźć w przyrodzie.

Znajduje się ona w pestkach lub nasionach:


Owoców
Fasoli:
Orzeszkach:
Jagodach:
̶            jabłek,
̶            moreli,
̶            wiśni,
̶            nektarynek,
̶            brzoskwiń,
̶            gruszek,
̶            śliwek,

̶      bób (Vicia faba L.),
̶      ciecierzyca,
̶      soczewica (skiełkowana),
̶      fasola półksiężycowata
̶      mung (skiełkowana),
̶      fasola ozdobna (Phaseolus coccineus).

̶      gorzkie migdały,
̶     macadamia (podobne do laskowych),
̶      nerkowca

̶      Niemal wszystkie dzikie jagody.
̶      Jeżyny,
̶      aronii,
̶      żurawiny błotnej,
̶      dziki bez (Sambucus L. ),
̶      malin,
̶      truskawek.

Trawach:
Ziarnach:
I innych:
Nasionach:
̶            Akacja (Acacia Mill.) ,
̶            alfalfa (skiełkowana),
̶            wodnych trawach,
̶            sorgo alpejskie (Sorghum halepense (L.) Pers.),
̶            trojeść amerykańska (Asclepias syriaca),
̶            trawa pszeniczna.
̶      kasz owsa,
̶      jęczmienia,
̶      brązowego ryżu,
̶      gryki,
̶       kasz,
̶      chia,
̶      lnu,
̶      prosa,
̶      żyta,
̶      wyki,
̶      ziarna pszenicy.

̶      Pędach bambusa,
̶      fuschia roślin,
̶       Sorgo (Sorghum Moench) ,
̶      dzikiej hortensji,
̶      cis drzewa (igieł, świeże liście) (cis jest bardzo silnie trujący!- samemu nie wolno go podawać).

̶      lnu,
̶       sezamu,
̶      chia (Salvia hispanica) - czyli oleiste



Cis pospolity to roślina zawierająca związki mające hamować namnażanie komórek nowotworowych. Preparaty z cisa bywają stosowane w przypadku nowotworów opornych na działanie antybiotyków antracyklinowych [4].

Profilaktyka raka

  1. Zjadaj całą zawartość "wit. B17", czyli owoce w całości (nasiona włącznie), ale nie jedz większej ilości nasion, niż te które były w całym zjedzonym owocu. Przykład: jeśli zjadasz dziennie trzy jabłka, nasiona w trzech jabłkach zawierają wystarczającą ilość "wit. B17". Więc nie będziesz już musiał jeść dodatkowo pestek z jabłek.
  2. Jedno jądro pestki z brzoskwini lub moreli na ok 4,5 kg masy ciała uważa się za więcej niż wystarczająca ilość w profilaktyce raka, choć dokładna liczba może się różnić dla osoby z indywidualnym metabolizmem i nawykami żywieniowymi.  Przykład: Ważę 56kg, to oznacza, że więcej niż 12 pestek dziennie i owoców nie powinnam jeść.



A oto filmy warte obejrzenia:





Literatura:
 1. A chronology of significant historical developments in the biological sciences (ang.). Uniwersytet w Hamburgu, Department of Biology, 2002-08-18. [dostęp 2013-04-12].
2.  B. O'Brien, C. Quigg, T. Leong. Severe cyanide toxicity from 'vitamin supplements'.. „Eur J Emerg Med”. 12 (5), s. 257-8, Oct 2005. PMID 16175068.
[3] http://www.onkologia.org.pl/doc/Prognozy_2025.pdf
[4] Więcej: http://www.doz.pl/czytelnia/a1668-Cis_-_od_luku_do_chemioterapii


Żeby było jasne, nie namawiam nikogo do przerwania leczenia nowotworów, nie brania lekarstw itp. Ale jeśli zacznie ktoś jeść kilka pestek dziennie owoców,to nie powinno mu to zaszkodzić. Wszelkie jednak dylematy powinno się przedstawić lekarzowi prowadzącemu. 


Informacje zawarte w tej witrynie internetowej są przeznaczone wyłącznie do celów edukacyjnych. Przed zastosowaniem jakiejkolwiek terapii lub produktu warto zasięgnąć porady u specjalisty opieki zdrowotnej. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Przyciski Listonic

Social Networks

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...